BAE’den Petrol Krizine Yeni Bir Darbe: OAPEC’ten Ayrılma Gerçekleşti
Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), petrol piyasasında yaşanan krizler nedeniyle önemli bir adım atarak Petrol İhraç Eden Arap Ülkeleri Örgütü (OAPEC) üyeliğinden de resmen ayrıldığını duyurdu. Bu ayrılığın, BAE'nin daha önce Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve genişletilmiş OPEC+ yapısından kopmasının hemen ardından gerçekleştiği bildirildi. OAPEC, BAE'nin üyelikten çekilmesine ilişkin bir yazılı açıklama yaptı. Genel Sekreterlik tarafından yayımlanan duyuruda, BAE Enerji ve Altyapı Bakanı Süheyl el-Mezrui'nin, ayrılma kararını Libya Petrol ve Gaz Bakanı Halife Receb Abdussadık’a ilettiği belirtildi. Açıklamada, bu kararın 1 Mayıs 2026 itibarıyla yürürlüğe girdiği ifade edildi. Ayrıca, OAPEC Genel Sekreterliği, BAE'nin örgüt içerisinde bulunduğu süre boyunca Arap…



