Heybeliada Sanatoryumu’nun Diyanet’e Devri Yeniden Gündemde: Süreç Başladı
Heybeliada Sanatoryumu’nun Diyanet İşleri Başkanlığı’na devredilmesi konusu tekrar gündeme geldi. Adalar Belediyesi, arazinin devrinin yakında gerçekleşeceğini duyurdu. DW Türkçe’nin haberine göre, kurumlar mevcut duruma itiraz etmek üzere yeniden dava açmaya hazırlanıyor. Türkiye’nin ilk pandemi hastanesi olan Heybeliada Sanatoryumu, Diyanet İşleri Başkanlığı’na tahsis edilecek. Daha önce 2018’de yapılan tahsis, mahkeme kararı ile iptal edilmişti. Adalar Belediyesi, iptalin ardından tahsis sürecinin yeniden başlatıldığını ve tamamlanmak üzere olduğunu belirtti. Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu, 6 Mayıs’ta yaptığı toplantıda arazinin Diyanet’e tahsisi konusunda olumlu bir görüş sundu. Ancak toplantıya katılan Adalar Belediyesi temsilcisi karşı oy kullandı. Yine de, Kültür Bakanlığı tarafından atanan daimi üyelerin…




