WhatsApp’ta reklam dönemi

WhatsApp Android Beta Sürümüne Yeni Reklam Özellikleri Eklendi!

Android için yayınlanan 2.25.21.11 kodlu beta sürümünde, “Güncellemeler” sekmesinde reklam içerikleri gösterilmeye başlandı. Bu kapsamda iki yeni reklam formatı test ediliyor:

Durum Reklamları

Kullanıcıların izlediği durum paylaşımları arasında, sponsorlu reklamlar gösterilecek. Reklamlar kısa sürede geçilebilecek ve isteyen kullanıcılar reklamverenleri engelleyebilecek.

Tanıtılan Kanallar

Markalar ve içerik üreticileri, kendi kanallarını öne çıkarmak için ücretli tanıtım yapabilecek. Bu kanallar, keşfet alanında “sponsorlu” etiketiyle sunulacak.

KİŞİSEL MESAJLARA DOKUNULMAYACAK

WhatsApp, kullanıcı gizliliğine ilişkin endişeleri gidermek amacıyla bazı güvence açıklamalarında bulundu. Reklamların yalnızca “Güncellemeler” sekmesinde yer alacağı, özel sohbetlerin, grup konuşmalarının, aramaların ve toplulukların reklamdan etkilenmeyeceği vurgulandı. Bu alanlar, uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

REKLAM KONTROLÜ KULLANICILARA BIRAKILACAK

Yeni sistem, reklamlar üzerinde kontrol imkanı da sunuyor.

“Etkinlik Raporu” adlı yeni özellik sayesinde kullanıcılar:

  • Gördükleri reklamları listeleyebilecek,
  • Istemediği reklamları engelleyebilecek,
  • Bu engellemeleri dilerse kaldırabilecek,
  • Reklam geçmişini ZIP dosyası olarak indirebilecek.

HEDEFLEME SINIRLI VERİLERLE YAPILACAK

WhatsApp, reklamların kullanıcıya gösterilme kriterlerini de açıkladı. Buna göre:

  • Konum bilgisi (ülke/şehir),
  • Uygulamada seçilen dil,
  • Takip edilen kanallar ve etkileşim geçmişi kullanılacak.
  • Kişisel mesaj içeriklerinin hiçbir şekilde reklam hedeflemesinde kullanılmayacağı net bir şekilde belirtildi.

TEST SÜRECİ SÜRÜYOR

Söz konusu reklam özellikleri şu an için yalnızca sınırlı sayıda beta kullanıcısı tarafından test ediliyor. WhatsApp, bu sistemi tüm kullanıcılara sunmadan önce geri bildirimleri toplamayı ve gerekli düzenlemeleri yapmayı planlıyor.

Related Posts

Microsoft’un neden sualtı veri merkezleri var? İşin uzmanları anlattı

Microsoft’un sualtı veri merkezleri projesi Project Natick, teknoloji dünyasında yankı uyandıran bir deney olarak 2013 yılında başladı. Amaç, geleneksel veri merkezlerinin yüksek enerji tüketimi ve çevresel etkilerini azaltarak daha sürdürülebilir …

Eski popülerliğini yitirse de Palworld için Türkçe dil desteği geliyor

Pokemon’a benzerliği ile dikkat çeken ve çok kısa süre içinde milyonlarca aktif oyuncuya seslenen Palworld için yeni desteklenen diller geliyor. Bunlardan biri de Türkçe oluyor.

Facebook’tan tüm kullanıcıları etkileyecek karar!

Meta Facebook’ta bulunan video içerik paylaşım sisteminde köklü değişikliklere gidecek şirketin yaptığı duyuruya göre platformda paylaşılan tüm videolar yakında yalnızca Reels formatında izlenebilecek. Bu değişiklik kapsamında kısa ve uzun videoların …

FM’de sessiz kriz sürüyor: Oyun severler Sports Interactive’den açıklama bekliyor

Oyun severlerin dört gözle beklediği Football Manager serisinin yeni oyunu FM26’nın geliştirme süreci hakkında aylardır süren sessizlik, hayran topluluğunu endişelendiriyor. Geçtiğimiz aylarda Sports Interactive SI tarafından yapılan açıklamayla FM25 …

Vücudunuzun yeni kalkanı! Kendini iyileştiren teknoloji

Bilim dünyası, sağlık izleme teknolojilerinde devrim niteliğinde bir yeniliğe imza attı. Vücuda yapışarak biyolojik verileri gerçek zamanlı olarak izleyebilen ve hasar gördüğünde kendi kendini onarabilen bir elektronik deri (e-deri) geliştirildi. Bu …

iOS 26 ile Kamera uygulaması baştan aşağı yenilendi

Apple, iOS 26 ile birlikte Kamera uygulamasında radikal bir değişikliğe gidiyor. Şirket, yıllardır eklenen modlar ve gizli ayarlarla karmaşık hale gelen arayüzü sadeleştirerek kullanıcı dostu bir deneyim sunmayı hedefliyor.